Postupak reklamacije
1. Osnovne odredbe i definiranje pojmova
Ovaj reklamacijski postupak izrađen je u skladu s odredbama Zakona br. 89/2012 Zb., Građanski zakonik, br. 513/1991 Zb. i Zakona br. 634/1992 Zb., Zakon o zaštiti potrošača, s kasnijim izmjenama i dopunama (u daljnjem tekstu: „Zakon“) i odnosi se na potrošačku robu (u daljnjem tekstu: „Roba“), za koju se u jamstvenom roku ostvaruju prava Kupca po osnovi odgovornosti za nedostatke (u daljnjem tekstu: „Reklamacija“).
„Potrošački ugovor“ je kupoprodajni ugovor, ugovor o djelu, odnosno drugi ugovori, ako su ugovorne strane s jedne strane potrošač, a s druge strane dobavljač.
„Prodavatelj“ je Shopen Group s.r.o., sa sjedištem na adresi Purkyňova 3050/99a, 61200 Brno, Češka Republika, IČ: 29365252, upisan u trgovački registar dana 23.7.2012. Shopen Group je pravna osoba koja prilikom sklapanja i ispunjavanja ugovora djeluje u okviru svoje trgovačke ili druge poduzetničke djelatnosti. To je poslovni subjekt koji izravno ili putem drugih tvrtki isporučuje kupcu proizvode ili pruža usluge.
Kupac naše internetske trgovine je „Kupac“. S obzirom na važeće zakonske propise, razlikuje se kupac koji je potrošač i kupac koji nije potrošač.
„Kupac potrošač“ ili samo „Potrošač“ je osoba koja prilikom sklapanja i ispunjavanja ugovora ne djeluje u okviru svoje trgovačke ili druge poduzetničke djelatnosti.
„Kupac koji nije potrošač“ je poduzetnik koji kupuje proizvode ili koristi usluge u svrhu svog poslovanja s tim proizvodima ili uslugama. Ovaj se kupac ravna prema općim uvjetima poslovanja u opsegu koji se na njega odnosi i Trgovačkim zakonikom.
2. Jamstveni uvjeti
Ako Roba ima očite nedostatke, tj. osobito ako se Roba Kupcu preda u oštećenoj transportnoj ambalaži, Kupac ima pravo odbiti preuzeti Robu. U tom slučaju Kupac zadržava pravo na uredno ispunjenje od strane Prodavatelja ili na povrat kupoprodajne cijene. Izbor vrši Kupac.
U slučaju da se nakon preuzimanja Robe od strane Kupca pojave nedostaci na Robi unutar jamstvenog roka, Kupac može podnijeti svoju opravdanu Reklamaciju.
Trajanje jamstvenog roka regulirano je važećim odredbama Zakona, stoga iznosi 24 mjeseca, uz iznimke utvrđene Zakonom. Jamstveni rok počinje teći od trenutka preuzimanja Robe od strane Kupca.
Jamstveni rok se produljuje za vrijeme tijekom kojeg je roba bila na jamstvenom popravku. U slučaju zamjene robe počinje teći novi jamstveni rok.
Jamstvo ne pokriva trošenje uzrokovano uobičajenom uporabom proizvoda.
Na zahtjev potrošača, prodavatelj je dužan dati jamstvo u pisanom obliku (jamstveni list). Ako to priroda stvari dopušta, umjesto jamstvenog lista dovoljno je kupcu izdati dokaz o kupnji (račun) koji sadrži podatke koje mora sadržavati i jamstveni list. Jamstveni list mora sadržavati ime i prezime prodavatelja, IČ, sjedište.
Potrošač ima pravo raskinuti ugovor u svim slučajevima predviđenim Zakonom. Raskid ugovora stupa na snagu u odnosu na Prodavatelja od trenutka kada mu je dostavljena izjava Kupca o raskidu ugovora, pod uvjetom da su ispunjeni svi potrebni zakonski uvjeti. U slučaju raskida ugovora, ugovor se raskida od početka, a ugovorne strane dužne su vratiti sve što su na temelju njega primile. U slučaju raskida ugovora zbog ostvarivanja prava iz odgovornosti za nedostatke, kupac vraća ono što mu je Prodavatelj isporučio samo u onoj mjeri u kojoj je to objektivno moguće u danoj situaciji.
Potrošač prilikom ostvarivanja jamstva ima pravo na:
- ako se radi o neznatnom kršenju kupoprodajnog ugovora, pravo na besplatno, uredno i pravovremeno otklanjanje nedostatka, ako to nije nerazmjerno s obzirom na prirodu nedostatka, a ako takav postupak nije moguć, pravo na razmjeran popust na kupoprodajnu cijenu.
- ako se radi o bitnom kršenju kupoprodajnog ugovora, pravo na zamjenu neispravne robe, raskid kupoprodajnog ugovora, popravak neispravne robe ili popust na kupoprodajnu cijenu.
3. Rješavanje reklamacije
U slučaju da Kupac iskoristi svoje pravo zahtijevati otklanjanje nedostataka Robe popravkom, a u jamstvenom listu je za potrebe jamstvenih popravaka Robe naveden poduzetnik različit od Prodavatelja, čije je sjedište ili mjesto poslovanja na istom mjestu kao i kod Prodavatelja ili na mjestu bližem Kupcu, Kupac će ostvariti pravo na jamstveni popravak kod poduzetnika navedenog u jamstvenom listu. Ove se informacije mogu pronaći i u dokumentu koji zamjenjuje jamstveni list.
Reklamaciju robe potrebno je podnijeti na adresi Křenová 210/64, 602 00 Brno, Češka Republika. Za brže rješavanje reklamacije, možete nas obavijestiti na e-mail adresi [email protected].
Prilikom preuzimanja reklamirane robe u sjedištu Prodavatelja, izdaje se reklamacijski zapisnik, koji se u pisanom obliku šalje potrošaču e-poštom ili poštom najkasnije u roku od 10 radnih dana od preuzimanja.
Reklamacija, uključujući otklanjanje nedostatka, mora biti riješena bez nepotrebnog odgađanja, najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja Reklamacije, osim ako se Prodavatelj i Kupac ne dogovore o dužem roku.
Reklamacija se smatra riješenom tek u trenutku kada Prodavatelj obavijesti Kupca o toj činjenici, bez obzira na to je li reklamacija odbijena ili prihvaćena. Ova se informacija dostavlja Kupcu u elektroničkom ili pisanom obliku najkasnije sljedeći radni dan nakon rješavanja reklamacije. Ako Prodavatelj ne kontaktira potrošača u roku od 30 dana, smatra se da je nedostatak neotklonjiv te potrošač može zahtijevati povrat cijene proizvoda.
U situaciji kada je Robu potrebno poslati Prodavatelju, Kupac u vlastitom interesu postupa tako da Roba bude zapakirana u odgovarajući i dovoljno zaštitni ambalažni materijal. Troškove prijevoza u ovom slučaju snosi Kupac. U slučaju prihvaćene reklamacije, troškove prijevoza Prodavatelj će nadoknaditi Kupcu.
Pravo na ostvarivanje jamstva prestaje u slučaju oštećenja robe uslijed njezinog trošenja.
U slučaju raskida kupoprodajnog ugovora ili odobravanja popusta na kupoprodajnu cijenu, odgovarajući iznos se vraća Kupcu prijenosom na bankovni račun najkasnije u roku od 14 dana od primitka robe.
4. Završne odredbe
Ovaj reklamacijski postupak stupa na snagu 1. siječnja 2025.